Translate

02.01.2016

Læreren i barnehagen ☺

Jeg jobber i barnehage og er sabla STOLT over det!

Jeg elsker jobben min som førskolelærer i barnehagen.
Jeg får være sammen med de viktigste folka hver eneste dag,
de mest kostbare skatter som er laget og går på denne jorden.
-Dine barn <3

Jeg får ofte spørsmål om hvorfor jeg er førskolelærer å ikke blitt lærer?

Jo, det skal jeg si deg.
For det første er jeg lærer.
Smak på ordet: førskolelærer.
Du ser det nå ikke sant?
Det er jammen meg en lærer i det ordet!

Jeg ble førskolelærer fordi jeg ønsket å få kontakt med barnet.
Jeg ønsker å kunne bli sluppet inn til det innerste i ditt barn.
For å kom så nært, må man være nede på gulvet, i bakken og under bordet sammen med barnet.
Det får man ikke til, fremme på ei tavle...
Eller oppe fra en stol.  For det finnes voksne i barnehagen som heller sitter oppe på en stol.
På trygg avstand fra barna.
De går glipp av så innmari mye!

Jeg som er nede på gulvet får dele små stjålne blikk med barnet ditt hver eneste dag.
-Et lite lurt smil
-En god klem når "du" bare trenger det eller bare har lyst til å gi en klem.
Derfor ble jeg (barnehage)lærer i barnehagen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar